Avtalegiro / Efaktura

Hurra! Vi har byttet faktureringsløsning og fra september vil vi kunne tilby AvtaleGiro og eFaktura! Vi bytter derfor også kontonummer.

Hvordan kan jeg inngå Avtalegiro eller bestille eFaktura?

Neste gang du betaler regningen din i nettbanken med KID (kundeidentifikasjon) og nytt kontonummer kommer det et forslag fra banken din om å inngå avtalegiro eller opprette eFaktura. Godkjenn dette i din nettbank, og sett beløpsgrense på avtalegiro.

Du har selv ansvar for å undersøke om avtalegiroen som er inngått er aktiv i nettbanken, og at beløpet blir trukket på forfallsdato. Det kan ta noen dager fra den er opprettet på Dine sider til den er aktiv i banken. Får du en regning, enten på papir eller som e-faktura, må du derfor betale den. 


Sett et høyt nok maksbeløp

Når du velger avtalegiro, kan du som regel sette en grense for hvor stort beløp som kan bli trukket fra kontoen din. Velg da et beløp som tar høyde for renteøkning, purregebyrer og eventuelle endringer av terminbeløpet du selv gjør. Vi anbefaler at du setter beløpsgrensen til tre ganger månedsbeløpet. Vi trekker ikke et høyere beløp enn det som står på regningen.