Faktura

Hos Chilimobil er spesifisert faktura helt kostnadsfritt. Alle våre kunder kan finne sin spesifiserte faktura på App/Min Side: https://minside.chilimobil.no/ Personvernlovgivningen begrenser alle mobiloperatørers mulighet til å sende spesifisert faktura per e-post. Spesifisert faktura slettes fra Min Side, App og Chilimobil sine systemer etter 3 måneder. 

Din første faktura fra Chilimobil

Vi fakturerer fra og med den dagen du blir aktiv kunde hos oss, til slutten av inneværende måned. Alle våre kunder har felles fakturadato, og derfor kan din første faktura gjelde to perioder.

Eksempel: Aktiveringsdato 15.01.2019. Første faktura gjelder for perioden 

15.01.2019 – 31.01.2019 og for perioden

01.02.2019 – 28.02.2019

Din siste faktura fra Chilimobil

Hos Chilimobil betaler man månedsavgiften for inneværende måned uavhengig av når man avslutter kundeforholdet. Alt eventuelt forbruk som ikke er inkludert i abonnementet vil faktureres måneden etter. Dette er standard prosedyre hos de fleste operatører i Norge.

Eksempel: Abonnement avsluttes 15.01.2019. Faktura periode: 01.01.2019 - 31.01.2019.

Dersom du abonnerer på TV 2 Sumo, så faktureres etterskuddsvis. Det betyr at din siste faktura fra Chilimobil også kan inneholde bruk av TV 2 Sumo.

Kjøp av varer og innholdstjenester

På din faktura står det en linje som heter "Kjøp av varer og innholdstjenester". Dette er kjøp av varer, produkter og tjenester du har valgt å betale via din mobilregning.

Varer, produkter og tjenester som ofte blir kjøpt med mobilfaktura:

  • Buss-, parkering- og togbilletter.
  • Automatisk nummeropplysningstjeneste fra 1881 (app til 49,- i måneden).
  • Samtaler og SMS til 1881, 1880, 1887.
  • Avis- og trafikkmeldingsabonnement.
  • Telefonsamtaler til nummer som starter med 800-830. Telefonnummer som dette brukes ofte av helsetjenester, synske, mm.
  • Donasjonstelefoner
  • Hentemelding fra Posten, Bring og PostNord.

Slike tjenester vil faktureres på etterskudd, hvilket innebærer at kjøpet faktureres måneden etter.

Ønsker du å sette en grense for hvor mye du kan bruke på innholdstjenester i løpet av en måned? Innholdsgrense kan du endre på Min Side. 

Er du usikker på hvem som har fakturert deg? Strex, mobiloperatørenes betalingsselskap.

For detaljert informasjon om hvem som har fakturert deg, og for hva, kan du logge deg helt kostnadsfritt inn på Strex. Eier du et norsk mobilnummer, vil oversikten over dine transaksjoner, være tilgjengelig for deg her: https://strex.no/
Strex AS er en bedrift opprettet i samarbeid mellom Telenor, Telia og ICE Nett. Strex har ansvar for å gi deg en oversikt over faktureringen som gjøres med mobilfakturaen din.

For spørsmål/klager rundt selve tjenesten er det innholdsleverandøren som må kontaktes.

 

Feil KID eller kontonummer?

Merk at Svea Finans som vi bruker til fakturering, har flere kontonummer.

Hvis feil kombinasjon av kontonummer og KID-nummer brukes, vil feilmeldingen KID er ugyldig, oppstå.

Faktura byrå kontonummer: 6402.05.29707

Inkasso byrå kontonummer: 6401.06.90607

*Oppdatert: februar 2019.

 

Dobbelbetaling

Beløp tilbakebetales fra kontonummer: 6401 06 34375.

Kontaktnummer Svea Finans NUF: 73 93 06 00.

 

For beløp over 250 kr

Betaler du for mye eller dobbelt på en faktura fra oss, vil SVEA FINANS NUF automatisk tilbakebetale det feilaktige beløpet gitt at det er over 250 kr. Du kan også velge at dette beløpet heller skal trekkes fra neste faktura. Da er det viktig at du kontakter Svea Finans før denne summen tilbakeføres. Svea Finans tar et gebyr på 75 kr når de gjennomfører en tilbakebetaling.

 

For beløp under 250 kr

Hvis beløpet er under 250 kr blir ikke beløpet tilbakebetalt automatisk. Du velger selv hva du ønsker å gjøre med dette beløpet. Det kan flyttes til din neste faktura, eller tilbakebetales i sin helhet. Du betaler ikke gebyr for å få tilbakeført beløp under 250 kr. Kontakt SVEA FINANS NUF på følgende telefonnummer angående din overbetaling: 73 93 06 00.

 

Underholdning – Sport Premium – TV2 Sumo

Fri Data-abonnementet inkluderer en 2 måneders gratisperiode med TV 2 Sumo Sport, film og serier. Etter 57 dager vil du få en SMS fra oss med informasjon om at din pakke vil avsluttes om du ikke foretar deg noe. Dersom du velger å fortsette med TV 2 Sumo må dette registreres på Min Side, eller via kontakt med kundeservice. TV 2 Sumo Sport, film og serier koster kr 150,-/mnd hos Chilimobil. (Originalpris hos TV 2 Sumo: kr 179,-/mnd.)

For kunder som bestilte før 29.11.2018: Fri Data-abonnementet inkluderer en 60 dagers gratisperiode med TV 2 Sumo Sport, film og serier. Etter 57 dager fikk du en SMS fra oss med informasjon om at din pakke ville fornyes om 3 dager. For å avslutte tjenesten var du nødt til å gjøre dette selv via Min Side, eller ved kontakt med kundeservice. Ble ingen av stegene valgt vil man faktureres videre for denne pakken.

Kunder som bestilte Chili Fri Data før 30.10.18 fikk tilgang på en pakke som het Underholdning fra TV 2 Sumo. Denne pakken er bare tilgjengelig for kunder som bestilte før 30.10.18

 

AvtaleGiro, eFaktura og EHF

AvtaleGiro oppretter du i nettbanken din. Etter at du har betalt din første faktura fra oss, vil du få et forslag om å sette opp en AvtaleGiro med SVEA FINANS NUF. Du kan også opprette AvtaleGiro ved et senere tidspunkt.

4 til 6 uker er standard behandlingstid hos de fleste banker, før din AvtaleGiro blir godkjent og aktiv. Du har selv ansvar for å undersøke om AvtaleGiro er aktiv i din nettbank, og at beløpet trekkes på forfallsdato.

Husk å sette et maksbeløp som dekker eventuelle renteøkninger, purregebyr og eventuelle endringer av terminbeløp/abonnement som du selv gjør. Vi trekker ikke et større beløp enn det som står på fakturaen.

Merk: Du vil alltid motta betalingsinformasjon fra oss per post/e-post, uavhengig om du har opprettet en AvtaleGiro eller ikke.

eFaktura

Med eFaktura får du fakturaen rett i nettbanken din. Du har mulighet til automatisk oppsett når du betaler en faktura fra Chilimobil, eller du kan legge det til manuelt ved å finne Chilimobil i oversikten over eFaktura-tilbydere.

EHF

Vi tilbyr dessverre ikke tjenesten EHF (Elektronisk Handelsformat), eller andre bedriftsløsninger, for fakturering.   

Gjenåpningsgebyr

Dersom fakturaen går til inkasso, er det et gjenåpningsgebyr på kr 249,-.