SIM-kort

For å være kunde av Chilimobil, trenger du et SIM-kort fra Chilimobil.

Multi SIM-kort til alle typer telefoner

SIM-kortet er et Multi SIM-kort som passer til alle telefoner. I brevet ditt fra oss, velger du den SIM-kort størrelsen som passer til din telefon.

Utsendelse av SIM-kort

Vi sender SIM-kortet ditt ut fra oss 0 til 3 arbeidsdager etter du har bestilt på vår nettside. Når SIM-kortet er sendt ut, får du en SMS fra Chilimobil med info om når du blir overført til oss. Ditt SIM-kort blir automatisk sendt til den adressen som er oppført på ditt navn i Folkeregisteret. Har du nylig flyttet? Ta kontakt med oss.

Posten bruker i de aller fleste tilfeller mellom 2 til 4 arbeidsdager for å sende deg ditt SIM-kort.

MERK: Står ikke ditt navn på postkassen, eller i Postens register, blir SIM-kortet sendt i retur.

Tvilling-SIM, Trilling-SIM eller ekstra Data-SIM Dette tilbyr vi ikke per i dag.

BankID på mobil

Pris for BankID på mobil:   0,-

BankID på Mobil støttes av alle Chilimobils SIM-kort.

BankID på Mobil er gratis også i EU/EØS.

MERK: Av sikkerhetsårsaker, vil BankID på mobil nullstille seg hver gang man bytter SIM-kort. Når du bytter SIM-kort, må BankiD på mobil aktiveres på nytt i din nettbank med BankID kodebrikke

Fungerer det fortsatt ikke? Banken din har førstelinje support, og kan hjelpe deg med alt angående BankID på Mobil.

Utlandet

Utenfor EU/EØS er prisen den samme som SMS-pris i det landet man befinner seg. Hver innlogging ved bruk av BankID på mobil skaper 2-4 SMS fra din mobil. Du betaler for hver SMS.

Bytte fra tidligere operatør

Det er ikke nødvendig å avslutte kundeforholdet hos din nåværende operatør. Chilimobil avslutter kundeforholdet på dine vegne når nummeret flyttes til oss. Kontakt gjerne din nåværende operatør vedrørende fakturering, da vi ikke har innsyn i andre operatørers faktureringsperioder. Utover dette ordner vi alt relatert til flyttingen av nummeret ditt til Chilimobil.

Unntak: Er nummeret ditt deaktivert på tidspunktet ditt nummer skal flyttes til oss, vil vi ikke kunne fullføre flyttingen av ditt telefonnummer. Det er derfor viktig at du ikke avslutter kundeforholdet hos din nåværende operatør på egenhånd.

Juridisk eier

Juridisk eier av et telefonnummer, er den som har rettigheter og eierskap til telefonnummeret. For at et nummer skal bli flyttet over til Chilimobil, må bestiller sitt navn være lik juridisk eier sitt navn hos tidligere operatør. Stemmer ikke dette, vil du få en SMS av oss. 

I tilfellet der telefonnummeret skal bytte eier, trenger vi en bekreftelse fra personen som eier nummeret fra før, den personen må ta kontakt med på telefonen, for å bekrefte at du som bestiller kan ta over dette telefonnummeret som nye eiere.

Vet du ikke hvem som er juridisk eier? Du bruker telefonnummeret, men noen andre eier abonnementet? De vanligste tilfellene av en annen juridisk eier, i en slik situasjon er: Mor, far, søster, bror, sønn, datter, besteforeldre, eller nåværende/tidligere arbeidsgiver.

Har ditt nummer tidligere vært under arbeidsgiver sin bedriftsavtale?

Hvis din nåværende eller tidligere arbeidsgiver har betalt for ditt mobilabonnement, er ofte bedriften eieren av dette telefonnummeret, selv om du er bruker av abonnementet. Bedriften kan enten ta kontakt med mobilselskapet som har abonnementet for å endre eierskapet over til deg, eller fylle ut et eierskifteskjema og sende til oss. Eierskifteskjema fylles ut av en person i bedriften med signaturrett, og deg. Eierskifteskjema finner dere her

Ferdig utfylt skjema sendes fra personen med signaturrett for selskapet, til e-post: kundeservice@chilimobil.no

Behandlingstid for eierskiftesaker er 1-2 uker.

Din første faktura

Vi fakturaer fra og med den dagen du blir aktiv kunde hos oss. Er dette sent i måneden, vil dette bli fakturert samlet med hele neste månedsbeløp. Eksempel: blir du aktiv den 15.03.2019, vil din første faktura gjelde for en og en halv måned.

Hvis du har bruk utover hva som er inkludert i ditt abonnementet som for eksempel telefonsamtaler til andre land, vil dette komme på fakturaen for neste måned.

Vi fakturerer fra den første til den siste i hver måned, utenom på din første faktura.

Fakturautsendelse

Alle fakturaer blir sendt ut fra oss samtidig. Utsendelsesdato varierer mellom den 05. til 10. hver måned. Det er ikke mulig å endre permanent forfallsdato på din faktura.

Ønsker du å samle din faktura med fakturaen til et, eller flere, andre nummer? Ta kontakt med oss, etter numrene som skal samles er flyttet, og aktive hos oss.

Min Side og Min Chili app

Du kan bruke Min Side når ditt SIM-kort har blitt aktivt hos oss. Den første gangen du logger inn, må du logge inn ved å få en SMS med engangskode på din telefon. Her: https://minside.chilimobil.no

På Min Side finner du opplysninger om ditt abonnement, ditt dataforbruk og din fakturahistorikk. Du kan også endre abonnementet ditt her. Vi jobber hardt med å lansere enda flere tilleggstjenester til Min Side.

Du kan logge inn med fast passord og huke av for at din enhet skal huske passordet, dersom du ønsker det. Du legger inn fast passord ved først å be om engangskode på SMS. Ditt passord fungerer både på nett og i app.