Stemmer fakturaen min?

Vi ønsker at det alltid skal være så billig som mulig å bruke våre mobilabonnement. Hvis det er noe på fakturaen som du ikke kjenner igjen, er det viktig for oss at du får oversikt over dette med en gang. Bruk denne listen til å spore hva som utgjør bruk på din faktura.

Betalingsrelaterte spørsmål og detaljer om Avtalegiro, eFaktura, EHF, m.m. finner du her

Forfall er 15. i hver måned.

Første faktura / Ny kunde
+

Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato og derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to perioder på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura.

Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars

Første faktura gjelder for perioden 15. mars – 30. april.

Se etter datoen på din faktura
Informasjon om Avtalegiro, eFaktura

Utland, ferger, fly og satelitt
+

Ved bruk i land utenfor EU/EØS gjelder egne priser. Det samme gjelder for å ringe og sende SMS/MMS fra Norge til utlandet, og ved bruk på satellitt, ferge, fly og offshore.

Utlandspriser
Priser fra Norge til utlandet og EU/EØS
Priser på satellitt, ferge, fly og offshore

Kjøp av varer og innholdstjenester
+

“Kjøp av varer og innholdstjenester” på din faktura er kjøp av varer, produkter og tjenester du har valgt å betale via din mobilfaktura.

Eksempler på varer, produkter og tjenester som blir kjøpt med mobilfaktura:

  • Buss-, parkerings- og togbilletter
  • Automatisk nummeropplysningstjeneste fra 1881 (app til 49,- i måneden)
  • Avis- og trafikkmeldingsabonnement
  • Donasjonstelefoner
  • Hentemeldinger fra Posten, Bring og PostNord.
Slike tjenester vil faktureres etterskuddsvis, som innebærer at kjøpet faktureres måneden etter.
Usikker på hvem som har fakturert deg?

Strex er mobiloperatørenes betalingsselskap

Dersom du har mottatt en SMS fra Strex med kvittering for ditt kjøp over din mobilfaktura, kan du logge deg kostnadsfritt inn på Strex for detaljert informasjon om hvem som har fakturert deg, og for hva. Du logger inn her med mobilnummeret du kjøpte tjenestene med: https://strex.no/

Strex AS er en bedrift eid av Telenor, Telia og Ice, og som alle mobiltilbydere i Norge benytter for fakturering av varer og tjenester. Strex har ansvar for å gi deg en oversikt over kjøp som gjøres med mobilfakturaen din.

Strex – Se hvem som har fakturert meg

Spesialnummer
+

Spesialnummer er nummer til spesielle tjenester. Disse numrene koster mer:

Merk. Fra 1. september 2019 ble det gratis å ringe til følgende nummer:

  • 800-nummer
  • 810-nummer
  • 815-nummer
  • 85-nummer
  • 3-sifrede nummer inkludert nødnumrene 110, 112 og 113
  • 5-sifrede nummer
Datapakker og andre tjenester
+

Ekstra datapakker til abonnement med fast datamengde:

  • 1 GB 98,-
  • 3 GB 179,-
  • 5 GB 239,-

Datareload for Fri Data Standard og Max:

  • Data Reload (100 nye GB med full fart ut måneden): 299,-

Nytt SIM-kort: 149,-
Data-SIM og Tvilling-SIM: 99,- oppstartspris og 59,- per mnd.
Papirfaktura i posten: 15,- per mnd

Administrer eller kjøp tjenester og datapakker