Samsung
Hjelp og oppsett
Denne videoen er for deg med en Samsung mobil hvor du opplever problemer med sending/mottak av SMS/MMS og samtaler, eller problemer med mobildata og dekning.
Du har nettopp sett videoen på toppen av denne siden, men problemet vedvarer?
Sjekk dekningen i ditt område
Kan det være at du befinner deg et sted hvor det ikke er like god dekning?
Dekningsutfall
Har mobilen din tidligere fungert fint i området du befinner deg? Hvis det er feil i mobilnettet eller på en basestasjon i ditt område, finner du en oversikt på Telias kart over dekningsutfall.
Kart over dekningsutfall fra Telia
Test SIM-kortet i en annen mobil
Kanskje har mobilen eller SIM-kortet fått en skade? Test SIM-kortet i en annen mobil for å se om dette løser problemet. Hvis SIM-kortet fungerer fint i en annen mobil, er det mobilen som er problemet.
Hvis SIM-kortet ikke fungere i den andre mobilen etter at du har gjennomgått innstillingene, kan det være at SIM-kortet ikke fungerer som det skal. Dette kan være årsaken, dersom du bruker mobiltelefonen på et sted den tidligere har fungert og det ikke er problemer i området. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg videre.
Endre PIN-kode for SIM-kortet
Åpne innstilinger → Biometri og sikkerhet / sikkerhet → Andre sikkerhetsinnstillinger → Angi SIM-kortlåst → Endre PIN for SIM-kort
Endre skjermlås/PIN for Samsung
Dette er måten du åpner selve mobiltelefonen. Dette er en annen ID og kode enn PIN-koden på SIM-kortet.
Åpne innstilinger → Låseskjerm → Skjermlåstype →
Her kan du velge “Skjermlåstype”. Du kan velge mellom:
- Stryk (ingen sikkerhet)
- Mønster
- PIN-kode (tall)
- Passord (Bokstaver og tall)
- Ingen