Ny kunde

Tusen takk for at du velger oss! Velkommen til Chilimobil!

På denne siden kan du som ny Chilimobil-kunde få svar på
de vanligste spørsmålene i starten av et nytt kundeforhold.

Nylig bestilt, hva skjer nå?
+

Beholde nummer
Etter at du bestilte, sendte vi deg en e-post og bestillingen klargjøres. Hvis du bestilte før klokken 13:45 på en hverdag, ble SIM-kortet ditt sendt samme dag. Hvis du bestilte i helgen eller etter klokken 13:45 på fredag, ble SIM-kortet ditt sendt førstkommende mandag. Merk at vi sender SIM-kortet ditt til din folkeregistrerte adresse.

I dét SIM-kortet ditt sendes fra oss, får du en SMS.

I denne SMSen står det hvilken dag og klokkeslett ditt nummer blir flyttet til Chilimobil.

Chilimobil ordner flytting fra ditt tidligere mobilselskap
Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelsen av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.

Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort på tidspunktet du får i SMS-en fra oss.

Vi sender også en ny SMS dagen før ditt nummer blir flyttet til oss.

Nylig bestilt nytt nummer, hva skjer nå?
+

Nytt nummer
Etter at du bestilte, sendte vi deg en e-post, og bestillingen klargjøres. Hvis du bestilte før klokken 13:45 i en hverdag ble SIM-kortet ditt sendt samme dag. Hvis du bestilte i helgen eller etter klokken 13:45 på fredag, ble SIM-kortet ditt sendt førstkommende mandag. Merk at vi sender SIM-kortet ditt til din folkeregistrerte adresse.

Etter 2 til 4 dager ankommer SIM-kortet. Alt er allerede klart til bruk.
Posten bruker vanligvis mellom 2 til 4 arbeidsdager på å levere SIM-kortet til deg. SIM-kortet ble allerede aktivert da det ble sendt fra oss. Det er bare for deg å sette SIM-kortet inn i mobilen og skru den av og på. Så enkelt!

Din første faktura
+

Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert, til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato og derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to perioder på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura.

Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars

Første faktura gjelder for perioden 15. mars – 30. april.

AvtaleGiro og eFaktura

Forskjellig eier fra bestiller?
+

Hvis for eksempel dine foreldre, din samboer eller din arbeidsgiver fram til nå har betalt fakturaen for deg, står vanligvis vedkommende som eieren av mobilnummeret ditt hos tidligere mobilselskap. Vi sjekker alltid hvem som eier nummeret før vi flytter det til oss. I dette tilfellet trenger vi bare at den som eier nummeret ringer oss og bekrefter at du kan flytte nummeret over til Chilimobil og til ditt navn.

Du får også en SMS fra oss som forklarer dette.

Samlet og felles faktura?
+

Betaler du fakturaen for flere hos Chilimobil? Da er det bare å ta kontakt med oss når numrene er aktivert så kan vi samle alle fakturaene for deg.

Min Side og MinChili-appen
+

Du kan begynne å bruke MinChili-appen og Min Side i dét ditt SIM-kort fra oss blir aktivert. Hvis du ikke husker dette tidspunktet er det bare å se på SMS-en fra oss.

Første gang du skal logge inn trykker du på “Trenger passord/ny kunde”, og vi sender deg en engangskode på SMS som du kan logge inn med.

På Min Side finner du opplysninger om ditt mobilabonnement, ditt dataforbruk og din fakturahistorikk. Du kan også endre abonnementet og hvilke tjenester og sperrer du ønsker å ha på ditt mobilabonnement.

Last ned MinChili-appen her: