Bli kunde

Så hyggelig at du vurderer oss i Chilimobil!

Det er faktisk veldig enkelt å bli kunde. Du velger enkelt det mobilabonnement du ønkser og trykker på bestill knappen. Etter at du har fylt inn dine detaljer er ikke mange timene til vi sender ut ditt SIM-kort fra oss.

Etter bestilling.

Etter at du fullfører din bestilling, sender vi deg en e-post og bestillingen klargjøres. Hvis du bestiller før klokken 13:45 på en hverdag, blir SIM-kortet ditt sendt samme dag. Hvis du bestiller i helgen blir SIM-kortet ditt sendt førstkommende mandag. Merk at vi sender SIM-kortet ditt til din folkeregistrerte adresse.

I det SIM-kortet ditt sendes fra oss, får du en SMS.

I denne SMS-en står det hvilken dag og hvilket klokkeslett ditt nummer blir flyttet fra ditt gamle mobilselskap over til Chilimobil.

Vi ordner flytting fra ditt tidligere mobilselskap

Vi sender flyttemelding til ditt gamle mobilselskap slik at du slipper å si i fra selv.

Ditt gamle abonnement sies da opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort på tidspunktet du får i SMS-en fra oss.

Vi sender også en ny SMS dagen før ditt nummer blir flyttet til oss.

Bestilling på 1 - 2 - 3

1
1. Leveringsbil ikon
Bestiller du før kl 13:45 blir ditt SIM-kort sendt allerede i dag.
2
2. Bytte mobilselskap ikon
Vi sender flyttemelding til ditt gamle selskap. Du slipper å si ifra selv!
3
3. Sett inn SIM-kort ikon
Dato for aktivering og tidspunkt for bytte av SIM-kort får du på SMS fra oss.
*Er det helg sender vi ditt SIM-kort påfølgende mandag
Din første faktura
+

Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert, til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato og derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to perioder på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura.

Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars

Første faktura gjelder for perioden 15. mars – 30. april.

AvtaleGiro og eFaktura

Forskjellig eier fra bestiller?
+

Er dette tilfellet sender vi deg en SMS like etter SIM-kortet er sendt fra oss.

Hvis for eksempel dine foreldre, din samboer eller din arbeidsgiver fram til nå har betalt fakturaen for deg, står vanligvis vedkommende som eieren av mobilnummeret ditt hos tidligere mobilselskap. Vi sjekker alltid hvem som eier nummeret før vi flytter det til oss. I dette tilfellet trenger vi bare at den som eier nummeret ringer oss og bekrefter at du kan flytte nummeret over til Chilimobil og til ditt navn.

Samlet og felles faktura?
+

Betaler du fakturaen for flere hos Chilimobil? Da er det bare å ta kontakt med oss når numrene er aktivert så kan vi samle alle fakturaene for deg.

Min Side og MinChilli-appen
+

Du kan begynne å bruke MinChili-appen og Min Side i dét ditt SIM-kort fra oss blir aktivert. Hvis du ikke husker dette tidspunktet er det bare å se på SMS-en fra oss.

Første gang du skal logge inn trykker du på “Trenger passord/ny kunde”, og vi sender deg en engangskode på SMS som du kan logge inn med.

På Min Side finner du opplysninger om ditt mobilabonnement, ditt dataforbruk og din fakturahistorikk. Du kan også endre abonnementet og hvilke tjenester og sperrer du ønsker å ha på ditt mobilabonnement.

Last ned MinChili-appen her:

BankID på mobil
+

Pris for BankID på mobil: 0,-

BankID på Mobil støttes av alle Chilimobils SIM-kort.

BankID på Mobil er gratis også i EU/EØS.

MERK: Av sikkerhetsårsaker, vil BankID på mobil nullstille seg hver gang man bytter SIM-kort. Når du bytter SIM-kort, må BankID på mobil aktiveres på nytt i din nettbank med BankID kodebrikke.

Utland

Utenfor EU/EØS er prisen den samme som SMS-pris i det landet man befinner seg. Hver innlogging ved bruk av BankID på mobil sender 2-4 SMS fra din mobil. Du betaler for hver SMS. Vær oppmerksom på dette når du reiser.